Wednesday, February 11, 2009

Ruangan mengadu masalah bersama Cik Sri Siantan

Setelah bercuti selama 3 hari dan apabila anda ingin meng-iron baju pada malam sebelum hari bekerja dan baju/seluar yang anda ingin iron adalah berkeadaan begini:



Bahagian zip di belakang baju kurung moden saya dah terbukak sikit dan menyebabkan saya terpaksa tampal pakai double tape sebab masa terbukak hari tu kat ofis. Harap-harap takde sapa nampaklah. Kehekeh









Saya suka pakai baju kurung ni sebab konon-konon macam ala batik tapi sebenarnya baju ni bukan batik pun. Tapi disebabkan kecuaian, saya telah terbakarkan baju ini apabila meng-iron dan jadilah hasil yang herot berot. Memang konfem tak boleh pakai lagi dah! Urgh.










OK ni salah mesin basuh. Jahitan kat seluar ni sampai tercabut sebab mesin basuh terlalu ganas. Tertekannya!










Ini adalah baju yang sama dengan baju no 1 tadi. Dan ini pun kes yang sama macam kes no 3. Iaitu mangsa keganasan mesin basuh.









Jadi nampaknya terpaksalah membuka kit menjahit dan memulakan aktiviti menjahit bagi menyelamatkan baju dan seluar tu. Haha.

Sebenarnya saya sangat tensen sekarang kerana suami saya asyik bangun lambat dan saya dah terlambat dua hari berturut - turut datang ofis walaupun saya bangun awal dan selalu mengejutkan suami dengan bersungguh sungguh. Apakah yang saya patut buat Cik Sri Siantan (ala-ala ruangan Cik Sri Siantan di Berita Harian..haha)? Patutkah saya menyiram air ke mukanya biar baru padan muka dia? Atau patutkan saya beli kereta sendiri walaupun duit saya tidak berapa nak banyak sekarang ni? Apakah kereta yang kalau bayar bulan-bulan kurang dari 600 ya?

OKlah. Terima kasih kerana membaca. Ada mesyuarat ni. Tata.

Yang benar,
Mawar yang resah

13 superstars:

pizli_mw said...

banyakla kereta bawah harga 600 monthly.. belila viva.. tapi still kena kejut husband jgk takut nnt dia lambat pergi kerja..

ARIFFDA said...

persona pun ok...bagus utk yg berfamily...ha'ah, kalau beli kete lain pun still kena kejut hubby..nanti dia lambat pe keje

achee_b165 said...

ha..tol byk gak baju2 p-na jd mangsa keganasan mesin basuh gak..hanggin jer...

bab keta laks.. tgu je MPV bru proton nk kuar tuh, lg praktikal..bleh angkut 1 kg..huhuh...

~p-na mama oja~

Dee said...

mawar yang resah (hehehe),

keta viva murah..myvi pun 500++ je..emm..kalo sy bole drive..sy beli je keta sendiri..lg senang..org lelaki ni kdg2 mmg susah nak diajak kemana-mana..

Liyana said...

mawar yang resah????
hehehehehe

mc'eja said...

org pempuan hv to be independent nowadays...so belilah...

myvi...!!
jimat minyak, practical..
tp x laju..hehe..

.:chEyaNtie:. said...

eloo..myvi tu kalo yg high skill driver bawak..mmg laju tau ;p

ZH - Ena said...

baju kena ion mmg ena pun selalu kega gak..tension jea..

keta viva pun monthly pun murah ajer..keta saga pun murah gak..pilih ajer..

lady D said...

wah...wah....banyaknyeee baju2 korban mesin basuh and iron...hehehehhe....banyak je rasenye kereta skrg yg 600 and below instalment. and the great news is that u don't even hv to pay downpayment. chewahhhh....dah boleh jadi car salesman plak nih..hehhe...like me, i'm using naza suria. 446 monthly.affordable, very practical especially for women, and jimat minyak.

supermummy said...

pizli
ala..dahla fisyar pakai kelisa takkan aku nak pakai viva pulak..haha..dia kan keje sendiri, kalau aku ada kereta aku kejut dia sekali pastu aku chow..hahah

ariffda
kehkeh..kalau ada kereta sendiri tinggal je dia dgn mimpi2 dia..kehkeh

pna
haha betol..hangin kat mesin basuh, tapi nak cuci tangan sendiri malas..hahah..

dee
aha tu la..bestnya kalau ada kereta sendiri! yg tak best nak byr monthly tu je la..haha

liyana
haha..kata ala2 ruangan cik sri siantan..mestila ada mwar dan resah..haha

mc'eja
betol2..tgh tgk budget ni..hahah

cheyantie
haha, masalahnya saya ni kategori high skill ke pon..hahah..

zh-ena
haa tu la hari tu baru try naik saga blm tu..ok gak..monthly 400++ je..kehkeh

lady D
oo ok ek naza suria tu? tapi mmg nampak comel! kehkeh

AyuArjuna BiGoshh said...

intan...star frm now u kena berdikari...pakai jer keta kancil...jimat...jer..

Signorina Syima said...

kak intan...

walaupun sy seorang pemandu kereta savvy, tapi sy syorkan viva kerana ia jimat dan praktikal.. sgt jimat.. kerana dari dengkil ke kelantan baru rm50 je...itu kawan sy cakap.

savvy dari kuala selangor ke skudai = RM55 dengan harga minyak sekarang...

Zanna_MamaBatrice said...

ha ha ha
apa nak buat....
my baju esp sifon & opel byk yg jadi mangsa iron...hu hu hu

 
blog template by suckmylolly.com : background image by Patrick Hennessey