Thursday, November 27, 2008

Britney Spears sudah bertudung! (dan entry BM saya yang pertama)

Baru-baru ini saya mendapat email selebriti antarabangsa pakai tudung. Saya merasa agak lawak juga melihat selebriti-selebriti ini semua bertudung. Yelah selalu semua seksi-seksi sehingga mangga-mangga yang ranum hampir terkeluar dari baju, bila kelihatan sopan agak pelik lah pulak. Eh, kalau-kalau anda semua macam pelik kenapa saya buat entry ni dalam BM saya saja je nak test market. Haha. Takpe kot2 ada sesiapa tak faham BM tu nanti bila saya rajin saya translatelah. Kita haruslah berterima kasih kepada teknologi seperti Adobe Photoshop yang sungguh power sekali untuk kita melihat gambar selebriti ini sebegini. Eh sekarang BM saya jadi macam pelik, jadi kita teruskan kepada agenda kita hari ini. Selebriti - selebritinya adalah:

1. Oprah Winfrey
Memang sungguh manis ya Oprah memakai tudung. Cuma saya rasa di gambar ini mekap Oprah kelihatan agak seperti drag (mak nyah) sedikit. Jadi bila saya tenung gambar ni lama-lama saya jadi takut pulak. Tapi saya rasa struktur muka Oprah kelihatan lebih slim apabila memakai tudung dibandingkan dengan rambut kerinting menggerbang (sila rujuk gambar kecil di bawah). Cerita pasal Oprah ni baru teringat tadi adik saya tanya saya minat Oprah tak? Saya jawab entahla. Lepas tu dia kata dia kadang-kadang menyampah tengok Oprah sebab kadang-kadang Oprah tu bersemangat sangat. Tapi sedar tak kalau pengacara kat Malaysia ni di tanya soalan nak jadi apa/ ada rancangan macam siapa/idola siapa mesti dia orang jawab Oprah. Tak pernah pulak saya dengar nak jadi macam David Letterman atau Jay Leno ke. Eh tapi dulu saya suka rancangan talk show Jason Lo kat 8tv malam-malam tu. Saya rasa Jason Lo ini ada potensi sarcastic seperti David Letterman.

2. Britney Spears
Mula-mula saya tengok gambar ni saya tak cam pulak ni Britney Spears. Hebat betul kerja si pengendit gambar ni ya. Saya rasa Britney Spears ni lebih baik pakai tudung macam ni. Sungguh cantik dan ayu hingga membuatkan saya lupa paparazzi telah mengambil banyak betul gambar dia nampak *tutt*. Kadang-kadang saya kesian dengan Britney ni sebab dia ni pun macam tak betul sangat. Kesian kat anak dia tu, dahla anak dia comel sangat. Di harap dia tidak membuat perbuatan seperti aktres yang telah mati iaitu Anna Nicole Smith yang dengan senang hati tunjuk gambar bogel dia kat anak dia sendiri. Mungkinkah itu sebab anak dia bunuh diri? Misteri juga sebab Anna nicole Smith pun mati lepas tu. Eh saya tengah cakap pasal Britney Spears kan tadi. Oh ya, di zaman riang ria di Multimedia University dulu saya selalu menari-nari dan menyanyi lagu Britney di bilik bersama rakan sebilik. Saya lebih suka lagu-lagu Britney yang dulu sebab innocent tak macam sekarang ni. Isk.

3. Zhang Ziyi
Dalam email yang saya dapat tu tulis yang perempuan ni Bai Ling. Tapi saya yakin perempuan di atas ni adalah Zhang Zi Yi yang sungguh femes selepas cerita Crouching Tiger Hidden Dragon. Nampaknya fesyen tudung Zhang Zi Yi agak komplikated juga. Ni ke stail yang orang panggil Tudung Heliza? Sebenarnya saya pun dah konfius dengan penjual-penjual tudung. Banyak sangat nama tudungnya. Ada Tudung Heliza, Tudung Mawi, Tudung Wardina, Tudung Waheeda, Tudung Ekin dan yang saya rasa lawak sekali Tudung Air Mata Nora Danish. Kehkeh.

4. Avril Lavigne
Eh si Avril ni di super impose kat badan Ina Naim ke? Menjadi la jugak sebab dua dua pun macam saiz kecik-kecik je kan. Saya suka sangat lagu Sk8tr Boy yang Avril nyanyi ni. Dan dia pon banyak lagu yang best best yang boleh di layan. Dulu saya rasa Avril ni suka fesyen punk rock sikit. Tapi sekarang dah besar sikit dia suka pakai dress - dress. Cuma saya pening sikit tengok eye liner dia tu. Mata macam ala - ala kena tumbuk je.

5. Aishwarya Rai
Ini adalah gambar terakhir dan gambar favourite saya! Cantik betul la Aishwarya Rai ni kan? Saya rasa kalau dia ni bangun tidur, mulut berbau dan tak mandi, rambut serabai pun memang teramat-amat cantik jugak. Saya suka jugak layan movie yang si Aishwarya ni berlakon. Tapi saya rasa sejak dia kahwin macam kurang sikit movie2 dia ni, eh ke saya yang tak perasan? Dan saya rasa kalau letak Aishwayra Rai ni di super imposekan dengan gamba orang asli dari Amazon, pakai comot-comot pon dia still nampak cantik dan menawan. Tak macam saya yang asyik ada jerawat segar nak tumbuh dan mata yang kadang-kadang kelihatan seperti panda serta muka yang sekarang selalu calar balar akibat di cakar oleh Husayn. Tapi kita kena bersyukur dengan apa yang kita ada kan. Jadi saya bersyukur saya sihat dan normal dan ada anak yang comel.

Oklah di harap anda terhibur. Jumpa lagi di entry BM yang lain jika ada rezeki! Terima kasih semua dan selamat hari Khamis!

20 superstars:

Nurmala said...

saya pernah dapat email nih..hehe..suka tgk britnet spears ngan aishu pakai tudung

azura -nazs- said...

klaka la! tak pernah dpt e-mail pasal ni..i enjoy reading ut review :)

mmg pandai si pengedit gambo ni

Geek @ Kedai.TV said...

Operah tuh maybe nanti kot..pasal Jacko dah jadi Mikaeel

azrin @ www.azrin.net

PS:buat lah satu pak lah and najib bertudung Umno

Jade said...

ekek..comey je diaorg tuh..britney yg paling cute skali..

ladyell said...

pandainye..org yg meng super impose kn gambar nih.tk nmpk muka2 artis tu ditempel.britney spears mmg nmpk sweet...

sery said...

wah cntik lak rupa diorg ni pakai tdung..tp btulla mummy yang paling lwo aish!!

Chuckiesd said...

wah cantiknyer aiswararai...aaa cunnn nyaaa...

Signorina Syima said...

saya suka britney ngn Aishwarya Rai pakai tudung... nampak kena kat muka dorang...

ARIFFDA said...

BM supermommy mcm BM SPM...bagus la...BI ok, BM ok

achee_b165 said...

huhuh..cun2 belaka la!! sejuk mata tgk..leh calon2 wat bini nie..balik umah para suami tgk ilang loteh keje,hehe!!

~mamaREDZHA@p-na~

~ mzznana ~ said...

yeay....mummy 1st n3 in BM...hehe...
lawo lawo kan dorng ni.....hehe..

MisSy F said...

hehe.sweeet sangat diorang ni pakai tudung.esp britney.terus image dia lain =)

Dee said...

sy ni silent reader..1st time baca ur emel in BM..okeylah..but i prefer u write in English so that i got a free English lesson..hahaha..

siti fatimah said...

amboi cantek2 semua nyer bertudung yek... i suka tgk britney and aishwarya rai tuhhh look so sweet je....

nasazfrog... said...

kan bagus klu dorang semua cenggitu,,, ayu gitu kan,,kan,, :)

yaya said...

memang cantik tgk diorg dipakaikan tudung, tapi oprah pakai memang gelak abis....

Liyana said...

hi, cik intan..adakah BM anda telah menjadi pelik kerana emak anda cikgu BM??hehehehe...kem salam puan ruminah

Zanna_MamaBatrice said...

love aishwarya rai.....he he he
susahnyer nak eja nama dia
giler cun dia tu

Zanna_MamaBatrice said...

comel kan britney bertudung

Ummi Hanie said...

i luveeee this entry ler kak intan ... wahahahaha sungguh lawak dan nmpknyer akk ade bakat menjadi wartawan hiburan ...

ermm..sy kidnap gambo britney dgn aishu boleh ke ? kalo x buleh , sy delete la nnti , xmo la simpan brg x halal ...

 
blog template by suckmylolly.com : background image by Patrick Hennessey