Tuesday, October 21, 2008

What did you do with your wedding presents?


Those junk on the photos above is actually my wedding presents! Well that some chunks of it. I have headache myself on where to store it and what to do with it. I mean is it ethical to give your own wedding present that you receive from somebody else to other person who are getting married? Haha. I never did that actually but it did cross my mind to clear the junk.

My wedding was two years ago and believe it or not I have not use a single thing! Well maybe except for a blender, and an iron that my sister took, every single presents have never been used. Among the presents that I receive include coffee maker, tons of gelas and cawan, albums, frames and my favourite of course is the microwave. But sadly since I myself is staying at my parents', there is no point in using those stuff. Maybe I can use it once I move to my new house, which I do not know when since we have not even buy a house yet. Haha. And hopefully once I decided to use it everything will be in perfect order and not rosak or anything.

So what do you actually do with your wedding presents? Do you actually use them all? Donate them? Rewrap and give it to somebody else who is getting married? Sell it on ebay?

Maybe I'll figure it out someday.

12 superstars:

Mynie said...

mine has stayed on the cupboard (just like yours) for over 6 years! the reason is the same - i'm staying at my parents. but will be moving out next year, insyaAllah.. so I'm looking forward to using them :) to be frank though, i have 'recycled' some of them as wedding presents, especially the items that i get too many. (who needs 5 sets of punch bowl right?) but not those that i know personally had been given by whom.

fadillah said...

Hi...I punyer separuh at parent's house.sengaja taknak bawak pun sbb tak muat dah dalam umah comel ni. half lg kat store room umah skang. eemmm..tak tau la nk bt camana. mana yang bleh guna i pakai berperingkat2..mcm barang electric. so far yang lain tu masih cenggitu jerk..heheh..

aFkaR'z said...

mine semua dah abes guna since our family live in our own place....

tp kebanyakkannya baru jer explore after 2nd baby!!

iron i baru pakai 2 bulan lepas because yang lama dah rosak... glasses mmg very worth especially hari raya...yang murah yang mahal semua campo aduk..

precious innocent said...

in my kes, some ada kat umah i la nie & some ada kat umah mother i kat ipoh.. & now, nyesal sbb angkut pressy tu kat my house.. sbb my house kecik.. hu hu...

& rasanya i dah recycle kasi as weeding gift... maunye x, i dpt 4/5 electril cattle.. dr rosak, baik i kasi kat org kan...

-mama emma-

vivavogue said...

salam kenal supermummy....nice blog u hv here!...

as 4 the entry....my prezen kawen sumer dah bukak....dlm pd xnak2 pakai lama2 simpan pakai jugak....

nak bg kat org rasa syg sbb org bg kat kita kan....tp ader jugak terlepas my hubbs kasik kat staff dia...aiyooo...

Ayong said...

hahahahaha perkara nilah yg paling memeningkan kepala kami...:) separuh hadiah ada di rumah my mom..separuh lagi ada di rumah my MIL..and the rest..ada di rumah kami... :) dan ada jugak yg kami hadiahkan pada kawan2..aci tak?

Arin said...

mine?ader yang digunakan..ada di simpan..heheheh..sayang sgt kalau nak rewrap and bagi kat org..

supermummy said...

mynie
wah lagi lama ni..6 years!

fadillah
haha..nampaknya kita menghadapi
masalah yg sama..space constraint..pening!

afkar'z
kalau mcm ni i pun kena tunggu 2nd baby la gamaknya..heheh

precious innocent
ha betolla i pon agree kasi kat org lain..tp kadang mcm rasa bersalah pulak kat tuan yg bagi hadiah tu..heheh

vivavogue
salam kenal juga!betul mmg sayang nak kasi..walaupon ada benda yg sama byk..haha

ayong
ahaha hadiahkan je pada kawan2 daripada hadiah tu rosak.. lagi rugi je..

arin
betul tu...bukan senang org nak kasi hadiah..kehkeh

fiezafadilla said...

kalau bukan mummy leh komen tak? hehehe.... tak kawin lagi. tak tau nak buat apa ngn adiah2 kawin. sebab blom dapat pape lg. hehe...

saveme_zero said...

mummy..meh kasi sue...hahahahahaha

mazzura said...

sama laa..adiah2 sume ada lagi kat umah tu ha..tak pakai pon lagi..

Zanna_MamaBatrice said...

ada yg dah bukak & guna
ada yg still tersimpan
ada yg bagi pd my mum

 
blog template by suckmylolly.com : background image by Patrick Hennessey