Tuesday, October 21, 2008

Tudung Dubai winner or is it winners?

I promise that I will announce the winner for the Tudung Dubai contest today. After much evaluating and asking opinion of the other judge, which is of course my Husband, I am really pleased to announce that I will choose two winners instead of one! Don't worry the prize is still the same, which is the Tudung Dubai.

Before that, I would like to thank all participants for the contest for sharing their tudung experience. I really enjoy reading all the wonderful stories but I hate having to choose only one winner, which might explain why I ended up choosing two winners instead! I hope that will inspire others and we can learn from each other's experience.

The first winner (in no particular order) is from this blog:

i'm ソソ with this entry:

hi supermummy
saya muallaf...chinese convert...dah 2 tahun saya convert...saya masih belum terbuka hati lagi nak pakai tudung...suami tidak pernah memaksa saya pakai tudung tapi selalu cerita hukum orang yang tidak pakai tudung dan dosa seorang isteri, suami yang kena tanggung...saya tahu, suatu hari pasti saya akan memakai tudung...Tapi untuk memastikan saya pakai tudung...dari sekarang saya dah mula mengenakan seluar panjang, naju lengan panjang sebagai permulaan untuk saya tutup aurat saya demi suami dan tuhan...saya kena practise dan biasanya dengan lengan panjang dan seluar panjang. saya tidak boleh merungut panas ataupun tidak selesa...Sekiranya saya berjaya mengharunginya, hari memakai tudung tidak jauh lagi...
saya harap saya dapat pakai tudung dan tidak akan buka tudung lagi...amin

And the second winner is from this blog:

viruspadu with this entry:

Kenapa saya pakai tudung?? Sudah pasti kerana tuntutan agama. Yang itu saya pahamlah, sebab tuntutan agama. Tapi persoalannya kenapa dahulu saya pakai sewaktu di Universiti tetapi kemudiannya, tanggal dan sekarang setelah bertahun-tahun saya pakai semula…

Saya tidak bertudung dulu bukan sebab saya jahil dan tak mahu paham dengan tuntutan agama tu, tetapi lebih kepada melayan kehendak jiwa yang masih muda. Saya teringin untuk memakai pakaian pelbagai fesyen. Ingin untuk memperagakan rambut. Dan ingin terasa cantik. Jangan salah faham, bertudungpun boleh juga kelihatan cantik bergaya, cuma…. Ye lah, gelora jiwa muda…

Dan kenapa pula saya kembali bertudung. Mungkin setelah usia muda telah berganjak ke penghujungnya, atau mungkin kegairahan berfesyen dan bergaya itu sudah memudar… dan mungkin juga hidayah Allah telahpun tiba.

Yang pasti cukup mudah Allah menurunkan hidayahnya. Hanya dengan bersenjatakan kenangan dan ketakutan. Kenangan dan rindu pada arwah anak dan ketakutan sama ada saya layak atau tidak bertemu semula dengan arwah anak itu di akhirat kelak.

Perasaan rindu yang mendalam itu membuatkan fikiran melayang kepada kenangan indah bersama arwah Alesha. Diselitkan juga dengan segala kepayahan dan dugaan sewaktu arwah sakit. Dari rindu yang gelap itu, terbit segala janji-janji Allah. Tentang dunia. Tentang hari pembalasan. Tentang pahala. Dan tentang dosa.

Adakah mungkin sang ibu pembuat dosa bakal diketemukan semula dengan si anak yang terjamin sebagai bidadari syurga??? Lantas terbit ketakutan yang maha mencengkam. Takut untuk bertemu dengan Allah kelak. Takut akan siksaanNya. Takut tidak dapat bertemu darah dagingku yang lebih dahulu pergi.

Saya perlu berubah. Dengan sokongan suami, saya berdikit-dikit berubah. Bermula dengan cara berpakaian. Saya mesti bertudung. Dan saya akan terus bertudung untuk beransur-ansur memperbaiki diri. Supaya nanti Alesha kenal akan saya di sana . Agar kami dapat bertemu untuk mengubat rindu…..

Congratulations on the winners! I will be contacting the winners for their address and will post the prizes. And a huge,huge thanks to all the others participants! You guys have certainly made it difficult for me to choose winners! But insya Allah, if there is rezeki some other day I will held some other contests.

13 superstars:

viruspadu said...

terima kasih memilih saya antara pemenang bertuah

:D

hari ni nak senyum sampai telinga

Arin said...

tapi mmg VP nye entry really touch me..

i'm ソソ said...

OMG!i'm the first winner!
(tangan mengeletar ni nak tulis komen...)
Thank you supermummy...
Nak inform suami dulu, saya dapat Tudung Dubai from supermummy...
sungguh tidak percaya yooo...
yhank you thank you...muackkkk

Sue@MamaMaryam said...

tahniah kepasa pemenang... suma cerita pun besh... :)

nasazfrog... said...

YUHUUU... TAHNIAH KEPADA PEMENANG OKEH,,,

Shopaholic Mama said...

Congrats to the winners!

for me, it was certainly an eye-opener reading the comments for this entry.

aFkaR'z said...

congrats!! memang sesuai saw saw lady as a winner!

mrs hafiz said...

ala, x menang ke? kene beli sendri la ni..hehe

neway, congrats to e winner yeah!

~Eila @ Along~ said...

tahniah pada pemenang..eila suke citer yg 1st tu...hopefully die cepat dpt hidayah dan menolong suaminya di akhirat nanti...amin..

@in said...

congratulations.....

bOnda said...

T A H N I A H kepada pemenang ye..
stOry VP mmg sgt2 tOuching..sungguh syahdu..pada '/ '/ (jadik ker ni? hehehe), cOngrats tO yOu!

precious innocent said...

tahniah kpd pemenang...

-mama emma-

Zanna_MamaBatrice said...

congrate to sawsawlady
and
vp

 
blog template by suckmylolly.com : background image by Patrick Hennessey